طراحی داخلی و آموزش معماری

  • تهران همت غرب-بعد از بيمارستان تريتا-ورودي درياچه خليج فارس -ميدان درياچه-بلوار ميعاد غرب-خيابان حدادي-برج صدف
  • 09129241773
  • info@gharibengineer.ir
نحوه خرید فرنیچر
نحوه خريد فرنیچر براي جهيزيه يا مصرف خانگي و اداري دغذغه بسياري از افراد است. اكثر افراد فكر مي كنند خرید مبلمان کار ساده ای است اما به دليل تنوع زياد، هنگام خريد تبدیل به کابوس مي شود .در كل، خرید مبلمان كاري هیجان انگیز است که در ظاهر و دکوراسیون خانه شما تاثير بالايي دارد. به همين دليل خرید مبلمان چندين تاکتیک اساسی دارد که نبايد آنها را ناديده گرفت. در اين مقاله به نحوه خرید فرنیچر و نكات لازم براي انتخاب آگاهانه مي پردازيم.

نكات و نحوه خرید فرنیچر

  • اندازه گيري فضای خود
مکانی را که می خواهید مبلمان در آنجا قرار گيرد را  اندازه گیری کنید. با اندازه گیری دقیق و مناسب دیگر در خرید مبلمان اشتباه نمی کنید .تصور كنيد بدون اندازه گيري فضاي مورد نياز محل قرارگيري مبلمان ،هزينه گزافي را صرف خريد كرده باشيد، اگر مبل هفت نفره بخرید و اتاق نشیمن شما کوچک باشد، علاوه بر اينكه هزينه ها هدر مي رود،با اشغال بيش از حد فضای اتاق جلوه اي زشت ايجاد مي كند.
  • مشخص كردن سبک مورد نظر
در سال های اخیر، سبک های بیشتری از مبلمان سنتی، عتیقه یا مدرن به وجود آمده است  وقتی سبک مورد علاقه تان را انتخاب کنید به راحتي مي توانيد تصميم بگيريد كه كدام مبلمان را خريد كنيد.همچنين دانستن سبک مورد نظر اطلاعات تان را در خرید مبلمان افزایش می دهد و فضای خانه را جذاب تر می کند. مثلا انتخاب مبلمان مخملی کرم شاید به ظاهر انتخاب خوبی باشد اما اگر حیوان خانگی يا کودک دارید اصلا مناسب نيست.
  • انتخاب رنگ مورد نظر
اگرچه انتخاب مبلمان با رنگ های روشن خيره كننده است اما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که در طی زمان باعث كثيفي بيش از حد مبلمان نشود و به اين نكته توجه داشته باشيد كه هنگام خرید به دنبال مبلمانی باشید که سال ها برای شما دوام بیاورند و نیازی به تعویض نداشته باشند . به خصوص از لحاظ رنگ. به عنوان نمونه بايد از رنگی استفاده کنید که با رنگ اتاق و دکوراسیون هماهنگ باشد و نه رنگی که در تضاد با دکوراسیون باشد.
  • توجه به کیفیت
بیشتر مردم به جای خرید با کیفیت به قیمت های پایین توجه می کنند اگر مبلمانی با کیفیت بالا می خواهید که سال ها برای تان دوام بیاورد باید به کیفیت توجه کنید.  معمولا مبلمان چوبی 100٪ با کیفیت خوب هستند.
  • عدم خريد يكباره فرنیچر
یک اشتباه رایج در خرید مبلمان این است که بیشتر مردم همه مبلمان خود را در یک جلسه می خرند این کار باعث ایجاد دو مشکل می شود یکی اینکه باید هزینه بیشتری بپردازند و دوم اینکه ممکن است سبك هاي جديدتر را بهتر بپسنديد.
  • چانه زدن
شايد تعجب كنيد اما مبلمان یکی از کالاهای رایجی است که می توان برای آنها چانه زد. فروشگاه های مبلمان برای کسب سود، قیمت مبلمان را به شدت افزایش می دهند، باید بتوانید 10 تا 20 درصد قیمت اصلی را کاهش دهید،اگر در چانه زدن تبحر نداريد، سعی کنید جنبه های رایگان مانند نحوه تحویل فرنیچر يا موارد ديگر چانه بزنید.
  • انتخاب پارچه مناسب
اکثر مبل ها بر اساس پارچه انتخاب می شوند. بنابراین، پارچه به کار رفته در فرنیچر و نحوه مراقبت از آن بسیار حیاتی و مهم است.به عنوان مثال، ابریشم زیبا به نظر می رسد، اما اگر آن را در نزدیکی آفتاب قرار دهید، برخی از الیاف آن چروک مي شوند و دوام زيادي نمي آورند.  در نتيجه بايد الیافی را انتخاب کنید که نه تنها ظاهر خوبی داشته باشند، بلکه در محیط خانه شما نیز به خوبی جلوه كنند.
  • خريد مبلمان چوبی
مبلمان چوبی در زیبایی و کارایی و کیفیت بسيار عالي هستند بنابراني بهتر سعي كنيد اين جنس از مبلمان را خريداري كنيد. مبلمان چوبی بهترین انتخاب هستند زیرا به راحتی تمیز می شوند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.
  • مبلمان دست دوم را نادیده نگیرید
 مبلمان دست دوم به معنای بی کیفیتی آنها نیست .اكثر مبلمان دست دوم در فروشگاه های عتیقه و دست دوم فروشی محلی پيدا مي شوند. اگرچه کمی فرسوده هستند اما می توانید با قیمت مناسب و کیفیت خوب بخرید و با انداختن يك روكش مناسب مانند مبلمان نو از آنها لذت ببريد.
  • راحتی
هنگام نحوه خرید فرنیچر جنبه راحتی آن را در نظر بگیرید.  به گفته کارشناسان باید مبلمانی بخرید که به صورت ارگونومیک ساخته شده اند. چه به دنبال مبلماني مدل‌های معاصر باشید و چه مدل هاي ديگر بايد از راحتي آن نهايت لذت را ببريد.نتيجه از مطالعه نحوه خرید فرنیچرنحوه خريد فرنیچر نيز مانند بسياري از لوازم خانگي ديگر نكات خاص خود را دارد كه اگر رعايت كنيد در طولاني مدت به سود آوري خوايد رسيد.v
معماری-اشتراک-تصویر
خبرنامه
عضو شوید تا جدیدترین سمینارها و ورکشاپ با خبر شوید
[mc4wp_form id="775"]