طراحی داخلی و آموزش معماری

  • تهران همت غرب-بعد از بيمارستان تريتا-ورودي درياچه خليج فارس -ميدان درياچه-بلوار ميعاد غرب-خيابان حدادي-برج صدف
  • 09129241773
  • info@gharibengineer.ir
نحوه برخورد با كارفرما
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی برای مشتریان شما (کارفرما) اهمیت بیشتری دارد؟ و چه وظايفي هنگام مشتري مداري از قیمت منصفانه گرفته تا رفتار حرفه ای بايد در نظر گرفته شود. با خواندن این مقاله می توانید با نحوه برخورد با كارفرما بیشتر آشنا بشود .همکاری بین پیمانکاران و مشتریان کلید ایجاد روابط بلندمدت است.تحويل به موقع و منصفانه بودن هزينه ها از يك طرف و ايجاد شادي و روابط مستحكم بين مشتريان و پيمانكاران  شود. شناخت مشتریان در هر كسب و كاري و به ويژه در پروژه هاي معماري بسيار مهم است زيرا كه برخي مشتريان ، منجر به مشکلاتي مي شوند و تاثير منفي بر كسب و كار آنها مي گذارد و در نتيجه منجر به دوباره کاری و افزايش هزينه ها مي شود.با این حال، پیروی از چند قانون و دستورالعمل کلیدی در مورد ارتباطات و چگونگي برخورد پيمانكار با كارفرما به طور ایده‌آل به ایجاد یک رابطه دوستانه منجر مي شود و شما را از مشکلات بسيار مصمون نگه مي دارد.

اهميت نحوه برخورد با كارفرما

یک رابطه قوی با مشتری خود ایجاد کنید و نه تنها آنها از همکاری مجدد با شما در آینده خوشحال خواهند شد، بلکه حتی پس از تکمیل پروژه شما در مورد شما برای دیگران تحسین خواهند کرد. ایجاد روابط عالی با مشتریان مزایای زیادی دارد. برقراری ارتباط خوب، ارائه اطلاعات دقیق و اطمینان از مثبت بودن حضور شما، همگی در دراز مدت نتیجه خواهند داد.براي مشتريان مهم است كه تفاوت های کلیدی بین پیمانکاران را بدانند كه نوع مناسبی از افراد را برای کسب و کار خود استخدام كنند.كارفرما چه کسی ا‌ست؟کارفرما، فرد حقیقی یا حقوقی است که به عنوان یک طرف امضاکننده قرارداد جهت اجرای عملیات مورد توافق در قرارداد با طرف دیگر یعنی پیمانکار، همکاری می‌کند.پیمانکار چه كسي است؟پیمانکار شخصی حقیقی یا حقوقی است که طبق قرارداد با کارفرما، متعهد به انجام کار  و پياده سازي مقررات ايمني كارفرما مي باشد. پیمانکار که به آن کارگر قراردادی، پیمانکار مستقل یا فریلنسر نیز گفته می شود ،یک کارگر خوداشتغال است که به طور مستقل بر اساس قرارداد فعالیت می کند. پیمانکار کارمند نیست. در عوض، روابط قراردادی آنها می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت دارد و مي تواند در یک زمان برای چندین شرکت کار کنند.بخش مهمی از رشد شغلی شما ایجاد رابطه معنادار با کارفرمای خود است. با تلاش برای برقراری ارتباط با آنها، می توانید ارتباط بهتری ایجاد کنید و نقاط قوت خود را به عنوان یک کارمند به آنها نشان دهید. این در نهایت می تواند منجر به فرصت های پیشرفت، مانند افزایش مسئولیت ها یا ترفیع شود.کارفرما و پیمانکار هر کدام چه مواردی را باید رعایت کنند؟
  • ارتباط کارفرما و پیمانکار به وسیله‌ قرارداد است.
  • پیمانکار موظف به انجام پروژه هاي كارفرماست.
  • پیمانکار باید تمام مراحل کار را به کارفرما گزارش دهد.
  • انتخاب نوع قرارداد بر عهده كارفرما است.
  • تعیین زمانبندی پروژه با کارفرما است و به ثمر رساندن آن با پیمانکار است.
  • کارفرما حق فسخ قرارداد و موظف به اجرای قانون است.
 

نکاتی كه پیمانکاران در قبال كارفرمایان بايد در نظر داشته باشد:

  • به موقع بودن
به موقع بودن یک ویژگی مهم در پيمانكاران است كه كارفرمايان را تشویق به همكاري با آن مي شوند. فراموش نكنيد كه به موقع بودن تأثیری ماندگار در تجارت شما مي گذارد.نحوه برخورد با كارفرما 2
  • کیفیت کار
کیفیت كار مشتری بسيار مهم است و به طوري كه تجارت شما را متحول خواهد كرد،كيفيت كار به تقویت حرفه ای و تحت تاثیر قرار دادن مشتری بالقوه شما کمک می کند.
  • پاسخگویی
مشتریان بايد بتوانند در هر زمان از طریق ایمیل، متن، تماس تلفنی یا حتی پیام رسان هاي اجتماعي بايد مقدور باشد و با آنها ارتباط برقرار کنند. تاخير در پاسخگويي به مشتري از ويژگي هايي كه نبايد آن را ناديدع گرفت.
  • صداقت
در نحوه برخورد با مشتري، صداقت یکی از اولین چیزهایی که بايد در نظر گرفت. صداقت ترس مشتري را از بين مي برد و اعتماد بين مارفرما و پيمانكار را دو چندان مي كند .
  • تخصص
پيمانكاران حرفه ای به صورت بسیار تخصصی دانش خود را در اختيار كارفرمايان قرار مي دهند. از به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با مشتریان احتمالی نه تنها به مشتری کمک می کند، بلکه اعتماد او را افزایش می دهد.
  • هزینه
البته، وقتی صحبت از این که مشتریان چه کسانی را برای پروژه خود استخدام می کنند، هزینه عامل مهمي است. درست مانند ایجاد اعتماد، پيمانكار باید در قیمت گذاری خود منصفانه و صادق باشد. بهتر  دقيقا به مشتريان اطلاع دهيد كه پولشان كجا صرف مي شود و آيا هزينه كنصفانه اي پرداخت كرده اند يا خير.
  • دوستی و ايجاد صميميت
مشتریان پیمانکاری را که با آن احساس راحتی نكنند استخدام نمی کنند. آنها نه تنها به دنبال کسی هستند که به او اعتماد دارند، بلکه به دنبال افرداي هستند كه به اندازه کافی با آنها احساس راحتي و دوستانه كنند.
  • ارتباط به روشی شفاف و صادقانه
كارفرما هميشه به دنبال شفافیت از طریق ارتباط صادقانه و منسجم است، که سبب اعتماد بيشتر به مشتری مي شود. 

نكات لازم در نحوه برخورد با كارفرما

همکاری بهتر: وقتی شما و کارفرمایتان سبک های کاری یکدیگر را یاد می گیرید، بهتر می توانید در پروژه کاری همکاری کنید.حس آرامش: آشنایی با کارفرما احساس انگیزه و تمرکز شما را افزایش مي دهد .احترام: کلید ایجاد یک رابطه قوی با کارفرمایان اینکه به آنها احترام بگذارید. احترام به منزله اهميت دادن به افکار و نظرات يكديگر است.همدلی: مانند هر نوع رابطه ای، همدلی با طرف مقابل به اين معناست كه احساس طرف مقابل را درک مي كنيد و باعث پيشرفتبيشتر در كارتان مي شود.قدردانی: قدرداني از كارفرما به معني به رسمیت شناختن سخت کوشی آن و تشویق به انجام كارهاي بيشتر با يكديگر است.اعتماد: اعتماد بين طرفين ضروري ترين ابزار براي مسئولیت پذيري حين كار است.مفید بودن: کمک به کارفرما منجر به بهره وری بهتر در پروژه هاي كاري ميشود.گفتگوي صميمانه: انجام چند گفتگوی آرام در مورد موضوعاتی مانند سفر یا برنامه های آخر هفته كارفرما را در موقعيت صميانه تري با شما قرار مي دهد.ايجاد حضور مثبت :نگرش مثبت می تواند به شما کمک کند رابطه خود را با کارفرمای تقویت کنید. به جای اینکه یک کار جدید را به عنوان یک مانع در نظر بگیرید، آن را به عنوان فرصتی برای توسعه مهارت ها و تجربیات خود در نظر بگیرید. به این ترتیب، کارفرمای شما می داند که شما فردی هستید که در صورت نیاز به کمک می تواند به او تکیه کند.برقراري ارتباط بهتر: ارتباط موثر با كارفرما كمك مي كند در مورد پيشرفت پروژه بيشتر بدانيد و حتي در برخي موارد به او مشاوره دهيد.برای یادگیری بهتر نحوه برخورد با كارفرما و صد البته کامل تر می توانید با ثبت نام در ورکشاپ معماری داخلی مهندس غریب از مباحث دیگر  ( رنگ شناسی – استعلام قیمت متریال – مفهوم کانسپت و پلان و غیره …) نیز بهرمند شوید

ثبت نام آنلاین

معماری-اشتراک-تصویر
خبرنامه
عضو شوید تا جدیدترین سمینارها و ورکشاپ با خبر شوید
[mc4wp_form id="775"]