برخورد با كارفرما بیشتر آشنا بشود .همکاری بین پیمانکاران و مشتریان کلید ایجاد روابط بلندمدت است.تحويل به موقع و منصفانه بودن هزينه ها از يك طرف و ايجاد شادي و روابط مستحكم بين مشتريان و پيمانكاران شود. شناخت مشتریان در هر كسب و كاري و به ويژه در پروژه هاي معماري بسيار مهم است زيرا كه برخي مشتريان ، منجر به مشکلاتي مي شوند و تاثير منفي بر كسب و كار آنها مي گذارد و در نتيجه منجر به دوباره کاری و افزايش هزينه ها مي شود.با این حال، پیروی از چند قانون و دستورالعمل کلیدی در مورد ارتباطات و چگونگي برخورد پيمانكار با كارفرما به طور ایدهآل به ایجاد یک رابطه دوستانه منجر مي شود و شما را از مشکلات بسيار مصمون نگه مي دارد.
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی برای مشتریان شما (کارفرما) اهمیت بیشتری دارد؟ و چه وظايفي هنگام مشتري مداري از قیمت منصفانه گرفته تا رفتار حرفه ای بايد در نظر گرفته شود. با خواندن این مقاله می توانید با نحوهاهميت نحوه برخورد با كارفرما
یک رابطه قوی با مشتری خود ایجاد کنید و نه تنها آنها از همکاری مجدد با شما در آینده خوشحال خواهند شد، بلکه حتی پس از تکمیل پروژه شما در مورد شما برای دیگران تحسین خواهند کرد. ایجاد روابط عالی با مشتریان مزایای زیادی دارد. برقراری ارتباط خوب، ارائه اطلاعات دقیق و اطمینان از مثبت بودن حضور شما، همگی در دراز مدت نتیجه خواهند داد.براي مشتريان مهم است كه تفاوت های کلیدی بین پیمانکاران را بدانند كه نوع مناسبی از افراد را برای کسب و کار خود استخدام كنند.كارفرما چه کسی است؟کارفرما، فرد حقیقی یا حقوقی است که به عنوان یک طرف امضاکننده قرارداد جهت اجرای عملیات مورد توافق در قرارداد با طرف دیگر یعنی پیمانکار، همکاری میکند.پیمانکار چه كسي است؟پیمانکار شخصی حقیقی یا حقوقی است که طبق قرارداد با کارفرما، متعهد به انجام کار و پياده سازي مقررات ايمني كارفرما مي باشد. پیمانکار که به آن کارگر قراردادی، پیمانکار مستقل یا فریلنسر نیز گفته می شود ،یک کارگر خوداشتغال است که به طور مستقل بر اساس قرارداد فعالیت می کند. پیمانکار کارمند نیست. در عوض، روابط قراردادی آنها می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت دارد و مي تواند در یک زمان برای چندین شرکت کار کنند.بخش مهمی از رشد شغلی شما ایجاد رابطه معنادار با کارفرمای خود است. با تلاش برای برقراری ارتباط با آنها، می توانید ارتباط بهتری ایجاد کنید و نقاط قوت خود را به عنوان یک کارمند به آنها نشان دهید. این در نهایت می تواند منجر به فرصت های پیشرفت، مانند افزایش مسئولیت ها یا ترفیع شود.کارفرما و پیمانکار هر کدام چه مواردی را باید رعایت کنند؟- ارتباط کارفرما و پیمانکار به وسیله قرارداد است.
- پیمانکار موظف به انجام پروژه هاي كارفرماست.
- پیمانکار باید تمام مراحل کار را به کارفرما گزارش دهد.
- انتخاب نوع قرارداد بر عهده كارفرما است.
- تعیین زمانبندی پروژه با کارفرما است و به ثمر رساندن آن با پیمانکار است.
- کارفرما حق فسخ قرارداد و موظف به اجرای قانون است.
نکاتی كه پیمانکاران در قبال كارفرمایان بايد در نظر داشته باشد:
- به موقع بودن
- کیفیت کار
- پاسخگویی
- صداقت
- تخصص
- هزینه
- دوستی و ايجاد صميميت
- ارتباط به روشی شفاف و صادقانه